Knab Meedenken

Op deze pagina lees je over de status van de tien grootste klantwensen van het moment. Je kunt uiteraard ook zelf je mening achterlaten en op andere manieren met ons meedenken.

De grootste klantwensen van dit moment

Elke maand benaderen we een paar honderd willekeurige klanten om op de stoel van onze CEO te gaan zitten. Ze krijgen een beperkt aantal punten om te verdelen over een uitgebreide lijst van verschillende klantwensen.

De geprioriteerde lijst die hieruit voortvloeit, geeft een realistisch beeld van waar onze klanten écht behoefte aan hebben. De resultaten bespreken we elke maand met het hele bedrijf.

Prioriteer de klantwensen
Klantwensen

Top 10 klantwensen - Derde kwartaal 2024

#1

Automatisch inkomsten verdelen ("If this, then that"-functie)

Veel klanten vinden onze huidige functie om btw opzij te zetten via Btw Sparen handig. Ze willen nog meer van dit soort automatische regels, bijvoorbeeld voor belastingen, verzekeringen of privéspaarpotjes. Dit bespaart tijd en geeft hen overzicht.

Status: Op korte termijn mogelijk

#2

Bv’s met meerdere bestuurders, holdings (rechtsvorm accepteren)

Knab accepteert momenteel eenmanszaken en bv’s met één bestuurder. Bv's met meerdere bestuurders, holdings en stichtingen accepteren we echter nog niet. Veel klanten willen deze optie, zodat ze bij Knab kunnen blijven als hun bedrijf groeit.

Status: Op termijn mogelijk

#3

Geld storten mogelijk maken

Op dit moment kun je geen contant geld op je Knab-rekening storten. Klanten die contant geld ontvangen, willen dat wel. Zo kunnen ze alles binnen één bank regelen, zonder gebruik te hoeven maken van omwegen zoals privérekeningen.

Status: Op dit moment geen plannen

#4

Grote bedragen makkelijker overboeken

De standaard overboeklimiet is € 5.000. Klanten kunnen deze via de Knab App tijdelijk verhogen tot € 50.000 met een wachttijd van vier uur. Voor nog hogere bedragen moeten ze contact met ons opnemen. Klanten willen dat dit alles makkelijker kan.

Status: Evaluatie voor verbetering gaande

#5

Opgebouwde rente per rekening tonen

Bij Knab kun je onbeperkt spaarpotjes openen. Klanten willen graag direct in de Knab App kunnen zien hoeveel rente ze per spaarrekening hebben opgebouwd. Dit geeft hen beter inzicht en helpt bij financiële planning.

Status: Op korte termijn mogelijk

#6

Verbeterde boekhoudkoppeling

Klanten vinden de huidige boekhoudkoppelingen handig, maar zouden graag verbeteringen zien in de kwaliteit en het aanbod van beschikbare koppelingen. Een soepelere integratie bespaart tijd en maakt de administratie eenvoudiger.

Status: Product wordt continu verbeterd

#7

Meerdere handelsnamen per rekening

Klanten kunnen binnen één pakket meerdere rekeningen openen. Klanten met meerdere handelsnamen willen graag elke rekening aan een andere naam koppelen. Dit zorgt meer overzicht en professionelere communicatie naar hun klanten toe.

Status: Op dit moment geen concrete plannen

#8

Automatisch incasseren bij klanten

Voor klanten met abonnementen of terugkerende betalingen zou automatisch incasseren veel gemak bieden. Dit maakt de administratie eenvoudiger en zorgt voor een stabielere cashflow zonder dat ze hiervoor externe partijen hoeven in te schakelen.

Status: Op dit moment geen concrete plannen

#9

Verbeterde klantenservice bereikbaarheid

Veel klanten zijn tevreden over de Service Experts, maar vinden de bereikbaarheid tijdens drukke periodes en buiten kantoortijden niet optimaal. Snellere reacties en bredere beschikbaarheid zouden hen helpen.

Status: Service wordt continu verbeterd

#10

Roodstand (Traditioneel, zoals bij andere banken)

Klanten willen rood kunnen staan zoals bij andere banken. Hoewel ze vaak geld genoeg op andere Knab-rekening hebben, missen ze soms een betaling doordat er op één rekening te weinig staat. Een kleine limiet zou dan een handige buffer zijn.

Status: Op termijn mogelijk

Denk en praat mee

Gebruikerstesten

Gebruikerstesten

Voordat we nieuwe producten of diensten lanceren, testen we die uitgebreid. Ook onder klanten. Wil je een keer meedoen met zo’n test? Stuur een mail naar aanmelden@knab.nl en je komt op de lijst.

Bibliotheek

Bibliotheek

Honderden artikelen met alle informatie die je nodig hebt om slimme financiële keuzes te maken. Of je nu tips zoekt over ondernemen, geld voor later of het regelen van de hypotheek.

Bekijk de Knab Bieb
Onderzoeksartikelen

Onderzoeksartikelen

Klantonderzoeken helpen ons om de stem van onze klant kenbaar te maken. Zowel binnen Knab als bijvoorbeeld in de landelijke media. Check alle onderzoeksresultaten in dit lijstje.

Naar de onderzoeken
Interviews

Interviews

Knab is altijd benieuwd naar het verhaal van de klant. Heb jij een inspirerend verhaal, bijvoorbeeld over je onderneming? Laat het ons weten, wie weet maken we een videoportret van je. Stuur een mail naar video@knab.nl en meld je aan.

Klant in de boardroom

Klant in de boardroom

Elke maand vragen we een klant om met onze directe te praten over haar/zijn ervaringen met Knab. Lijkt dit je leuk en heb je je mening klaar? Wie weet zien we je snel in de boardroom. Stuur een mail naar aanmelden@knab.nl en meld je aan.

The Freelance Qommunity

The Freelance Qommunity

De freelancers van Qommunity zijn goede vrienden van Knab. Het is een platform dat ondernemers aan elkaar verbindt. Sluit je aan bij het gezelligste freelance netwerk van Nederland.

Sluit je aan

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik me aanmelden voor een interview?

Dat ligt er een beetje aan wat je wil. Heb je een goed idee voor Knab? Neem dan contact op met onze Service Experts. Ben je ondernemer en heb je een tof verhaal waarmee je anderen wil inspireren? Stuur dan een bericht naar video@knab.nl. Wie weet delen we jouw verhaal straks in de vorm van een klantportret of geschreven interview op de Knab Bieb en onze social media.

Waarom vindt Knab de mening van klanten zo belangrijk?

Bij Knab staat de 'K' van klant voorop. We vinden het dan ook belangrijk dat producten en diensten altijd in het voordeel van de klant zijn. Om dit te bereiken, moeten we jullie wensen door en door kennen. Daarom willen we graag met je in gesprek. Zo blijven we onze dienstverlening altijd optimaliseren en kunnen we diensten en producten bieden die jou écht financieel slimmer maken.

Ik wil meedenken, hoe doe ik dat?

Specifiek onderwerp
Op Knab Meedenken lees je over de belangrijkste klantwensen van het moment en de huidige status ervan. Wil jij je mening geven over een specifieke klantwens? Klik dan op ‘lees meer’ bij de klantwens en scroll naar onder. Daar zie je hoe je kunt meedenken.

Nieuwe klantwens doorgeven
Via deze link vind je de lijst met twintig vaakst genoemde klantwensen zoals wij die nu kennen. Die kun je prioriteren en naar ons versturen. Je kunt daar ook een wens achterlaten die niet op de lijst staat. We lezen alles. 

Iemand spreken
Dit kan altijd op de pagina van het product of de dienst. Wanneer je op de pagina bent, ontvouwt zich aan de rechterkant een vragenlijst. Dit kan soms 10 seconden duren. In die vragenlijst geef je eenvoudig je mening. Let wel: online testen zijn anoniem. Je ontvangt daarom geen persoonlijke reactie van ons.

Langskomen bij Knab
We nodigen je ook graag uit bij ons op kantoor. We vragen ook elke maand een klant om met onze directie te praten over zijn/haar ervaringen met Knab. Lijkt je dit wat? Stuur een mail naar aanmelden@knab.nl.

Wat doen jullie met de feedback die jullie verzamelen?

We krijgen elke dag ontzettend veel waardevolle feedback binnen van onze klanten. Op basis hiervan verbeteren we onze service en lanceren we nieuwe producten en diensten. Op deze pagina krijg je een goed beeld van wat we met deze feedback doen.