Klachten

We doen er alles aan om jou de beste service en producten te bieden. Ben je ontevreden over onze dienstverlening? Dan horen we dit graag. Zo kunnen we onszelf verbeteren en zoeken we samen met jou naar een passende oplossing.

Neem contact op

Hoe registreer ik mijn klacht?

Knab maakt de drempel om een klacht in te dienen zo laag mogelijk. Je kunt je klacht via alle mogelijke communicatiekanalen bij ons registreren. Doe dit bij voorkeur wel via het telefoonnummer of e-mailadres dat we van je kennen. Je kunt je klacht ook simpelweg indienen via de chat in je Knab App. Om je het beste te kunnen helpen, vragen we je zoveel mogelijk informatie te geven over je klacht.

Het proces

Wat gebeurt er als ik een klacht registreer?

  1. Nadat je je klacht via een van onze communicatiekanalen registreert, ontvang je binnen één werkdag een ontvangstbevestiging per e-mail. Hierin staan de gegevens van je klacht.
  2. We streven er altijd naar om binnen één werkdag contact met je op te nemen.
  3. Mogelijk heeft de klachtenbehandelaar meer informatie van je nodig. In dat geval neemt diegene contact met je op om deze informatie op te vragen.
  4. We beoordelen je klacht zo zorgvuldig mogelijk. Je ontvangt binnen tien werkdagen een inhoudelijke reactie. Lukt dat niet, dan laten we je dit weten.

Niet tevreden met de uitkomst van je klacht?

Laat het ons weten!

Ben je het niet eens met ons besluit? Laat het ons dan weten. Je kunt binnen zes weken in beroep gaan. Dan kunnen we je klacht met de directie bespreken. Ook niet eens met de oplossing of toelichting van onze directie? Dan heb je nog onderstaande opties.

  • Zakelijke klant: Als zakelijke klant kun je je klacht voorleggen aan een bevoegde rechter. Alleen in specifieke gevallen kun je je klacht binnen drie maanden voorleggen aan het KiFiD (Klachteninsituut Financiële Dienstverlening). Op de website van het KiFiD vind je hier meer informatie over.
  • Particuliere klant: Heb je een klacht over betalen, sparen, beleggen of onze dienstverlening? Dan kan je binnen drie maanden na ons besluit terecht bij het KiFiD (Klachteninstituut Financiële Dienstverlening). Je kunt je klacht ook voorleggen aan een daartoe bevoegde rechter.