IBAN-Naam Check
Boek je geld over via de Knab App? Dan krijg je met de IBAN-Naam Check hulp bij de controle van het rekeningnummer en de bijbehorende naam van de begunstigde.
Boek je geld over via de Knab App? Dan krijg je met de IBAN-Naam Check hulp bij de controle van het rekeningnummer en de bijbehorende naam van de begunstigde.
Controleer jij altijd extra goed of je de juiste naam en rekeningnummer invoert tijdens een overboeking? In de Knab App wordt dat je voortaan makkelijker gemaakt met de IBAN-Naam Check.
Met de IBAN-Naam Check controleren wij de gegevens die jij invoert bij je overboeking in de Knab App. Is er bij ons een andere naam van de rekeninghouder bij het rekeningnummer (IBAN) bekend? Dan ontvang je een melding voordat de overboeking verwerkt wordt.
Je kunt bij een overboeking in de app drie soorten meldingen ontvangen van de IBAN-Naam Check. Welke melding je krijgt, is afhankelijk van de situatie.
Als je een melding van ons ontvangt, besluit je zelf wat je met de betalingsopdracht doet. Je kunt bijvoorbeeld de naam van de rekeninghouder aanpassen of de overboeking annuleren. Als je echter zeker weet dat je de juiste gegevens hebt ingevoerd, kun je gewoon doorgaan met de overboeking. Dat is je eigen verantwoordelijkheid.
Als je een overboeking doet in de Knab App, wordt de IBAN-Naam Check bijna altijd uitgevoerd. Bijna altijd, dus soms niet. De IBAN-Naam Check kan namelijk niet worden uitgevoerd bij opdrachten naar buitenlandse (betaal)rekeningen of bij opdrachten in een andere muntsoort dan de euro. Hou bij dit soort overboekingen dus zelf een extra oogje in het zeil. Let op: in de Persoonlijke Bankomgeving is de check nog niet beschikbaar.