Zakelijk betaalverzoek

  • Laat je klanten makkelijk en snel betalen
  • Stel een verzoek in tot € 5.000
  • Ontvang een seintje zodra je verzoek is betaald

Om een betaalverzoek aan te maken heb je een zakelijke rekening bij Knab nodig.

Krijg snel betaald met een zakelijk betaalverzoek

Opdracht afgerond of product verkocht? Dan is het fijn als je klanten snel en makkelijk kunnen betalen. Via de Knab App maak je eenvoudig een zakelijk betaalverzoek aan. Klaar? Delen maar!

De voordelen van een zakelijk betaalverzoek

Stel zelf een bedrag in

Stel zelf een bedrag in

Je kunt betaalverzoeken aanmaken tot € 5.000.

Krijg sneller betaald

Krijg sneller betaald

Uit onderzoek blijkt dat klanten gemiddeld drie keer zo snel betalen.

Je verzoek is 90 dagen geldig

Je verzoek is 90 dagen geldig

Zo heeft de ontvanger genoeg tijd om te betalen.

Verstuur er zoveel je wil

Verstuur er zoveel je wil

Er kunnen namelijk meerdere onbetaalde verzoeken openstaan.

Personaliseer je betaalverzoek

Personaliseer je betaalverzoek

Voeg een beschrijving - zoals 'schilderklus' - toe aan je betaalverzoek.

Deel je betaalverzoek eenvoudig

Deel je betaalverzoek eenvoudig

Plaats de link op je factuur, deel 'm via WhatsApp of creëer een QR-code.

Ontvang een seintje zodra er betaald is

Als je een betaalverzoek aanmaakt heb je de optie om een handig seintje in te stellen. Je krijgt dan automatisch een bericht zodra de ontvanger betaalt. Wel zo handig!

Ontvang een seintje betaalverzoek

Kosten zakelijk betaalverzoek

Check de tarieven

Je betaalt € 0,30 per betaald zakelijk betaalverzoek. Deze kosten schrijven we per betaald verzoek automatisch van je rekening af.

Goed om te weten: bij Knab krijg je op je betaalrekening elk jaar 500 gratis transacties, daarboven betaal je € 0,10 per transactie. De betalingen die je via betaalverzoeken ontvangt, gaan niet af van de 500 gratis transacties. Je betaalt dus altijd alleen de € 0,30 voor het betaalverzoek.

Zo verstuur je een zakelijk betaalverzoek

Via je Knab App

  1. Open je Knab App
  2. Tik op het euroteken onderin je scherm en op 'Betaalverzoek sturen'
  3. Vul een bedrag in personaliseer je verzoek met een omschrijving en foto
  4. Deel je betaalverzoek via WhatsApp of toon de QR-code

Vanuit je Persoonlijke Bankomgeving (vanaf je computer)

  1. Log in op je Persoonlijke Bankomgeving
  2. Ga naar 'Opdrachten' en 'Betaalverzoeken'
  3. Klik op 'Nieuw betaalverzoek'
  4. Vul een bedrag en geef optioneel een omschrijving
  5. Deel je betaalverzoek of toon de QR-code
Online bankrekening openen via de Knab App

Veelgestelde vragen over het zakelijk betaalverzoek

Is er een maximumbedrag per zakelijk betaalverzoek?

Ja, je kunt betaalverzoeken aanmaken tot € 5.000.

Waar maak ik een zakelijk betaalverzoek aan?

Dat doe je via de Knab App of via de Persoonlijke Bankomgeving (vanaf je computer).

Via je Knab App

  1. Open je Knab App
  2. Tik op het euroteken onderin je scherm en op 'Betaalverzoek sturen'
  3. Vul een bedrag in personaliseer je verzoek met een omschrijving en foto
  4. Deel je betaalverzoek via WhatsApp of toon de QR-code

Vanuit je Persoonlijke Bankomgeving (vanaf je computer)

  1. Log in op je Persoonlijke Bankomgeving
  2. Ga naar 'Opdrachten' en 'Betaalverzoeken'
  3. Klik op 'Nieuw betaalverzoek'
  4. Vul een bedrag en geef optioneel een omschrijving
  5. Deel je betaalverzoek of toon de QR-code

Hoe vaak kan een zakelijk betaalverzoek betaald worden?

Een betaalverzoek kan meerdere keren betaald worden. Daar zit geen maximum aan.

Mijn klant betaalt via mijn zakelijk betaalverzoek, wanneer staat het geld op mijn rekening?

Zodra iemand betaalt via jouw zakelijk betaalverzoek, is het gegarandeerd dat je het bedrag ontvangt. Het geld staat zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen één werkdag op je zakelijke betaalrekening.

Wie kan het zakelijk betaalverzoek gebruiken?

Het zakelijk betaalverzoek is beschikbaar voor iedereen met een zakelijke rekening bij Knab.

Wanneer incasseert Knab de kosten voor het zakelijk betaalverzoek?

Een keer per maand schrijven we deze kosten automatisch van je rekening af.

Kan ik ook een herinnering sturen naar de ontvanger van mijn betaalverzoek?

Ja, dat werkt zo:

  1. Log in in de Knab app of je Persoonlijke Bankomgeving 
  2. Ga naar 'Betaalverzoeken' en klik op het juiste betaalverzoek
  3. Kies voor 'Deel opnieuw'

Hoe kan ik een betaalverzoek sturen?

Je betaalverzoek blijft 90 dagen geldig. Zo heeft de ontvanger genoeg tijd om te betalen. Je kunt de ontvanger natuurlijk wel altijd vragen om het bedrag eerder te voldoen.

Hoeveel zakelijke betaalverzoeken kunnen er openstaan?

Er is geen limiet in het aantal openstaande zakelijke betaalverzoeken. Verstuur er dus zoveel je wilt.

Kan ik meerdere zakelijke betaalverzoeken tegelijk versturen?

Nee, op dit moment is het niet mogelijk om meerdere betaalverzoeken per batch te versturen.

Hoe weet ik of iemand mijn zakelijk betaalverzoek betaalt?

Als je een zakelijk betaalverzoek aanmaakt, heb je de optie om een handig seintje in te stellen. Je krijgt dan automatisch een bericht zodra de ontvanger betaalt. Superhandig!

Valt het zakelijk betaalverzoek onder de 500 gratis transacties?

De betalingen die je via betaalverzoeken ontvangt, gaan niet af van de 500 gratis transacties. Je betaalt dus altijd alleen de € 0,30 voor het betaalverzoek.

Waarom moet ik betalen voor het zakelijk betaalverzoek?

Om het zakelijk betaalverzoek te ontwikkelen en te beheren, maakt Knab aanvullende kosten. Daarnaast betalen wij ook transactiekosten om betalingen te verwerken. Om de maandelijkse pakketkosten laag te houden, hebben we besloten om deze kosten te verrekenen.

Wat vind je van deze pagina?

Thumbs up iconThumbs down icon