Toestelregistratie Knab App
Om de Knab App te kunnen gebruiken op je telefoon, moet je de app eerst koppelen aan je toestel. Hoe je dat doet, hangt af van of je de Knab App al eerder hebt gebruikt of niet.
Om de Knab App te kunnen gebruiken op je telefoon, moet je de app eerst koppelen aan je toestel. Hoe je dat doet, hangt af van of je de Knab App al eerder hebt gebruikt of niet.
Als je de Knab App de eerste keer opstart, koppel je deze aan je toestel door een foto van je identiteitsbewijs en een gezichtscan te maken. Dit doe je uiteraard via de app zelf. Hierna kun je vingerafdruk- en gezichtsherkenning toevoegen, mocht je dat willen.
Je kunt de app overigens aan meerdere toestellen koppelen. Als je meerdere telefoons hebt (privé en zakelijk bijvoorbeeld), hoef je dus niet te kiezen op welk toestel je de app wilt registreren.
Heb je een nieuwe telefoon en staat de Knab App nog op je oude toestel? Dan kun je deze gemakkelijk overzetten.
Je kunt de Knab App na 24 uur gebruiken op je nieuwe toestel!
Je kunt je nieuwe betaalrekening meteen aanvragen via de app. In de Knab App stellen we je een aantal vragen, scan je jouw identiteitsbewijs en maak je een gezichtsscan. Deze scan is om te checken of jij echt degene bent die op de foto van je ID-bewijs staat. Vervolgens is je rekening aangevraagd en heb je direct de app gekoppeld!
Hier vind je meer informatie over het aanvragen van een Knab-rekening.
Nee, om de Knab App te koppelen heb je een identiteitsbewijs of paspoort nodig. Je rijbewijs is hiervoor niet geschikt, omdat hier geen gegevens op staan over je nationaliteit of verblijfsstatus. Aangezien je je eigenlijk opnieuw identificeert terwijl je de app koppelt, hebben we deze gegevens wel nodig.
Om je telefoon te koppelen aan de Knab App, scan je onder andere je identiteitsbewijs. Dit doe je door eerst een foto te maken van je paspoort of identiteitskaart. Vervolgens leg je jouw ID-bewijs tegen de achterkant van je telefoon om de NFC-scan te scannen. Als laatste stap maken we een scan van je gezicht, om te checken of jij echt de persoon bent die op de foto van je ID-bewijs staat.
Lukt het scannen niet? Op deze pagina vind je tips om je te helpen en leggen we je uitgebreider uit hoe het scannen van je ID-bewijs werkt.
De Knab App is beschikbaar voor Android smartphones, iPhone en iPad. Wil je de Knab App gebruiken op een Android tablet? We bieden hier geen aparte app voor aan, maar op de meeste tablets kun je gewoon gebruikmaken van onze mobiele app. De Knab App is niet beschikbaar voor smartphones met besturingssysteem BlackBerry en Windows Phone.
Apparaten met Android moeten minimaal versie 7.0 of hoger hebben. De nieuwste versie van dit besturingssysteem kun je downloaden via Google Play.
Voor de iPhone is de applicatie beschikbaar voor versie iOS 13 of hoger. De nieuwste versie van dit besturingssysteem kun je downloaden via de App Store.
Het kan even duren voordat je telefoon de NFC-chip heeft getraceerd en deze gaat uitlezen. Het is belangrijk dat je je smartphone rustig over je ID-bewijs heen en weer beweegt, totdat je telefoon begint te trillen. Dat is het teken dat 'ie de chip heeft gevonden. Op dat moment stop je met je telefoon bewegen en houd je hem zo stil mogelijk, zodat de chip volledig uitgelezen kan worden.
Wil jij de Knab App koppelen, maar ondersteunt jouw telefoon het scannen van de NFC-chip niet? En staat de app niet al op een ander apparaat geïnstalleerd? Neem dan contact op met de Servicedesk.
Je kunt de Knab app aan meerdere toestellen koppelen. Is jouw telefoon dus kapot of kwijt, maar staat de app hier nog wel op geregistreerd? Dat is dan geen probleem. Je kunt de app gewoon registreren op je nieuwe telefoon.
Wil je de koppeling met je oude telefoon verwijderen? Dat doe je via je Persoonlijke Bankomgeving > Overzicht > Instellingen > Knab App.