Je vernieuwde betaalpas aanvragen

Ben je klant bij Knab en ontving je bericht dat je de vernieuwde betaalpas kunt aanvragen? Op deze pagina lees je hoe dat werkt.

Bekijk de video

Zo vraag je de vernieuwde betaalpas aan

Zodra je bericht ontvangt, mag je je huidige Maestro-pas inwisselen voor de vernieuwde betaalpas: de Debit Mastercard. Dat werkt zo:

  1. Open je Knab App
  2. Klik op de drie stippen of streepjes rechtsonder in je scherm en ga naar 'Betaalpassen'
  3. Tik op 'Je betaalpas verloopt'
  4. Kies per betaalrekening of je een betaalpas van gerecycled plastic, een digitale betaalpas of geen betaalpas wil
  5. Plastic pas(sen) gekozen? Dan activeer je deze door ermee te betalen. Steek de eerste keer je pas in de geld- of betaalautomaat. Knip daarna de chip van je oude Maestro-pas doormidden en gooi 'm in de prullenbak!

Belangrijk: Je hoeft je betaalpas nooit naar ons op te sturen en we komen 'm ook niet bij je ophalen. We vragen ook nooit naar je inloggegevens.

Welke betaalpas kies je?

Een plastic betaalpas

Kies deze optie als je een pas van gerecycled plastic wil ontvangen

  • Een fysieke betaalpas
  • Geld opnemen bij een geldautomaat
  • Contactloos betalen (met je pas en telefoon)
  • Online betalen met je betaalpas
  • Apple Pay en Google Pay
  • Geld overboeken, waaronder via iDEAL

Een digitale betaalpas

Kies deze optie als je standaard met je telefoon betaalt

  • Een fysieke betaalpas
  • Geld opnemen bij een geldautomaat
  • Contactloos betalen (met je telefoon)
  • Online betalen met je betaalpas
  • Apple Pay en Google Pay
  • Geld overboeken, waaronder via iDEAL

Geen betaalpas

Kies deze optie als je alleen geld overboekt tussen rekeningen

  • Een fysieke betaalpas
  • Geld opnemen bij een geldautomaat
  • Contactloos betalen (met je pas en telefoon)
  • Online betalen met je betaalpas
  • Apple Pay en Google Pay
  • Geld overboeken, waaronder via iDEAL

Bekijk de video

Hulp bij het kiezen

Twijfel je of je een betaalpas van gerecycled plastic, een digitale betaalpas of geen betaalpas wil? In deze video legt onze collega Jesse de verschillen nog eens uit.

Waarom maak je deze keuze?

Voorheen kreeg je automatisch bij elke geopende betaalrekening een betaalpas toegestuurd. Zonde van al dat plastic, want veel van onze klanten gebruikten de pas helemaal niet. Daarom is het nu aan jou: bij elke betaalrekening beslis je zelf of je wel of geen betaalpas wil ontvangen.

Planten

Veelgestelde vragen

Hoelang duurt het voordat ik mijn Debit Mastercard ontvang na het aanvragen?

Dat hangt af van het type betaalpas dat je kiest. De digitale betaalpas kun je direct gebruiken en is ook gelijk zichtbaar in de Knab App. Kies je voor een plastic betaalpas? Die ontvang je binnen drie tot vijf werkdagen na je aanvraag.

Zijn er kosten verbonden aan de Debit Mastercard?

Nee. Deze nieuwe betaalpas is onderdeel van je pakket. Zodra je bericht krijgt van Knab, kun je je Debit Mastercard gratis aanvragen in je Knab App.

Ik wil mijn Maestro-betaalpas niet vervangen voor een Debit Mastercard. Wat nu?

Vanaf 2023 worden alle Maestro-betaalpassen in Nederland vervangen. We begrijpen dat deze verandering even wennen kan zijn, maar de vervangende Debit Mastercard biedt je veel gemak en voordelen. De overgang naar Debit Mastercard opent de deur naar wereldwijd betalen en veilig online transacties uitvoeren. Je hebt daarnaast de vrijheid om te kiezen wat bij jou past; een digitale pas, een plastic pas of zelfs helemaal geen pas. 

Onze Service Experts staan klaar om je vragen te beantwoorden tijdens deze overgang. We zorgen ervoor dat het proces soepel en geleidelijk verloopt, zodat je snel kunt genieten van de mogelijkheden die de Debit Mastercard te bieden heeft. 

Moet ik contact opnemen met Knab om mijn Maestro-betaalpas te vervangen?

Je hoeft zelf geen contact met ons op te nemen. Je ontvangt van ons vanzelf bericht op het moment dat je je betaalpas kunt omwisselen voor een Debit Mastercard. Dat proces verloopt geleidelijk. Je hoeft je dus geen zorgen te maken - we zorgen ervoor dat je op tijd alle benodigde informatie ontvangt. 

Wat is het verschil tussen een digitale betaalpas en een plastic betaalpas?

Met je digitale Knab Betaalpas kun je eenvoudig online betalen met je pasnummer en CVC (deze code vind je in je Knab App). Met je plastic Knab Betaalpas kun je in Nederland meestal ook online betalen via iDEAL maar dan zijn er meer handelingen nodig. Met de digitale betaalpas kun je dus eenvoudiger online betalen. Als iDEAL niet geaccepteerd wordt, is de digitale pas ook een oplossing. 

Wil je geld opnemen bij een geldautomaat? Dat kan alleen met de plastic betaalpas.

Hoe veilig is betalen met de vernieuwde betaalpas?

Betalen met je nieuwe Knab betaalpas is veilig. Om te kunnen betalen met je betaalpas heb je je pincode nodig of de CVC. Die laatste code staat niet op je pas, maar veilig in je Knab App. Uiteraard moet je wel zorgvuldig omgaan met je betaalpas en zowel je pincode als je CVC voor jezelf houden.  

Mocht je onverhoopt toch transacties met je betaalpas zien die je niet herkent, neem dan contact met ons op.

Moet ik Apple Pay of Google Pay opnieuw activeren voor m'n vernieuwde betaalpas?

Nee. Als je Apple Pay of Google Pay al geactiveerd had op je oude pas dan is dit automatisch weer geactiveerd op je vernieuwde betaalpas. Hier hoef je zelf niets voor te doen. 

Moet ik mijn betaalpaslimieten opnieuw instellen voor m'n vernieuwde betaalpas?

Ja. Als je voor je oude betaalpas (Maestro) de limieten had aangepast, dan moet voor je nieuwe betaalpas (Debit Mastercard) de limieten opnieuw instellen. Dit kan eenvoudig via de Knab App: 

  1. Open je Knab App
  2. Tik op de drie stippen of streepjes rechtsonder in je scherm
  3. Ga naar ‘Betaalpassen’ en dan naar ‘Limieten’